Fintech

Sådan hjalp Vibrant Den Gamle By med at spare penge og få en mere fleksibel betalingsløsning

Klient
Den Gamle By & Vibrant
KATEGORI
Betalinger
INDUSTRI
Kultur

Den Gamle By i Aarhus er en ægte perle, der trækker besøgende tilbage i tiden og giver dem en unik mulighed for at opleve dansk historie og kultur på første hånd. Men selv i den Gamle By er det vigtigt at holde sig opdateret med den nyeste teknologi, og forstå hvornår deres gamle betalingsterminaler skal blive en del af kulturhistorien.

Udfordring

De hyggelige boder og mobile salgssteder i Den Gamle By oplevede gang på gang problemer med dårlig eller slet ingen forbindelse med de gamle kortterminaler. Et problem, som forhindrede noget så simpelt som at tage imod betaling og derfor skabte kø og i sidste ende tog tid væk fra oplevelsen. Derudover var Corona stadig en faktor, som havde stor indvirkning på, hvordan deres indtjening ville blive. Så tiden var ikke til at investere i et dyrt setup som ville koste dem flere hundrede tusinde kroner.


Den Gamle By har mange ansatte til at betjene deres mange salgsteder. Og det kan hurtigt koste mange ressourcer at introducere nye løsninger. Derfor var det ekstremt vigtigt for dem at en ny løsning ville være let at bruge for deres mange gode medarbejdere. Det var tid til at kigge efter en ny betalingsløsning, og her kom Vibrant med den helt rette løsning til dem.

Løsning

Vibrants betalingsplatform gør det simpelt og hurtigt for alle virksomheder at modtage betaling. Og for Den Gamle By var det netop vigtigt, at det var nemt at bruge, og der ikke var nogle udgifter forbundet med opstart, support, eller faste månedlige udgifter til terminalleje eller service. Med Vibrant betaler du kun per transaktion og det betød meget for dem pga. Corona stadig hang som en skygge, som de ikke selv var herre over.


Men Vibrant løste samtidig et andet behov, fordi betalingsplatformen er bygget til at fungere på alle nyere Android devices, som har langt bedre dækning. Så det var ikke længere en udfordring, at der ikke kunne oprettes forbindelse eller andet, som gjorde at de ikke kunne modtage betaling. Det gav dem også langt mere fleksibilitet til at flytte medarbejdere hen til det sted, hvor der var flest besøgende for at undgå kødannelse.

"Det er fedt med Vibrant, at man nemt kan have terminalen med rundt"

siger Rasmus Hedegaard, Restaurantleder i Den Gamle By.

Resultat

I dag står Den Gamle By med mange flere muligheder for at modtage betaling, fordi de valgte Vibrant. Og det viste sig samtidig, at der var mange penge at spare ved at vælge Vibrant. Faktisk sparede Den Gamle By omkring en kvart million kroner ved at bruge Vibrants betalingsløsning. Penge, det ellers ville have kostet at købe traditionelle kortterminaler til boderne fra en anden betalingsudbyder.

Med Vibrant fik Den Gamle By ikke kun en besparelse på hardware, men også hardware med fuld forbindelse og fuld fleksibilitet. Det betyder, at de ansatte med Vibrantkan tage imod betaling uanset, hvor de befinder sig i museet.