Fintech startup

OLIOLI sparer over 100.000 kr. årligt og reducerer deres risiko ved at blive bedre forsikret

Klient
OLIOLI Poké & Leaf Insurance
KATEGORI
Forsikringer
INDUSTRI
Restaurant og takeaway

Mere end 80% af danske SMV’er er forkert forsikret. De har ikke tiden til at sætte sig ind i alle forsikringsbehov – og slet ikke at opdatere dem løbende, når virksomheden udvikler sig. Derfor er mange virksomheder både overforsikret og betaler for ting, de ikke behøver, og underforsikret med stor finansiel risiko til følge

Formålet med projektet var at benytte Leafs platform til at hjælpe OLIOLI med rådgivning, køb og løbende opdateringer af deres forsikringer.

Udfordring

OLIOLI har 13 restauranter landet over, og prioriterer risikostyring højt for at beskytte dyrt udstyr og undgå tab ved en midlertidig lukning. Samtidig skal de opretholde kvalitet og konkurrencedygtige priser ved hele tiden at forholde sig til en skiftende arbejdsstyrke, deltidsansatte, udvidelser, udskiftning af køkkenudstyr, osv.

Det sætter høje krav til indgåelse og opdatering af alle erhvervsforsikringer, som ikke står øverst på listen. OLIOLI har en administration der kan håndtere det, men det er kompliceret og der med tidskrævende arbejde og tiden kan bruges langt bedre. Særligt hvis virksomheden også skal have mest værdi for pengene.

Løsning

Leaf er en forsikringsplatform til virksomheder. Igennem Leaf kan virksomheder outsource håndteringen af deres forsikringer, og de får både rådgivning og hjælp til køb og opdatering – så de altid er korrekt dækket og til mest værdi for pengene.

På et par minutter blev OLIOLI onboardet på Leafs platform og Leaf fik tilladelse til at gennemgå og opdatere OLIOLIs erhvervsforsikringer. Ved brug af regnskabs- og markedsdata fik OLIOLI et detaljeret overblik og en lang række konkrete anbefalinger til hvordan forsikringerne kunne opdateres til deres fordel.

Leaf håndterer også al kommunikationen med forsikringsselskabet på OLIOLIs vegne, finder nye forsikringer med mest værdi for pengene og hjælper i tilfælde af en skade.

Desuden betyder integrationen til regnskabssystemet, at Leaf sørger for automatisk at opdatere dækninger, når behovet opstår.

Resultat

OLIOLI sparede over 100.000 kr. årligt på deres eksisterende forsikringer ved at tilpasse dem.

Leaf fandt også områder, hvor OLIOLI ikke havde tilstrækkelig dækning, hvis der skete en skade. Det blev præsenteret gennem platformen som konkrete anbefalinger med en estimeret pris, som OLIOLI hurtigt og nemt har taget stilling til og valgt at forsikre.

Desuden er der opsat alarmer så Leaf kan opdatere forsikringerne når OLIOLI f.eks. ansætte nye medarbejdere, køber nyt materiel eller åbner en ny restaurant.

OLIOLI har nu reduceret sin finansielle risiko ved skader, betaler ikke længere for unødig dækning, og skal ikke bruge tid på at genforhandle eller opdatere deres forsikringer i fremtide

”Jeg har ansvaret for at forsikre og holde styr på alle vores 13 restauranter. Med Leafs platform og rådgivning får jeg en uvurderlig hjælp til at forsikringerne passer. Vi har både sparet penge og fundet områder, hvor vi nu er forsikret bedre.”

-       Mads Bentzen, CFO i OLIOLI